از چارلی چاپلین دنیای اکشن چه میدانید؟
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۳۷۶۴۴
برد پیت فاش کرد که در صحنههای مبارزه در فیلم قطار سریعالسیر از چه روش پنهانی استفاده کرده است.
به گزارش همشهری، پشت هنرنمایی برد پیت در فیلم اکشن جدید دیوید لِیچ، قطار سریعالسیر، افسانهای پنهان است: جکی چان.
برد پیت، در مراسم فرش قرمز فیلم قطار سریعالسیر، که اقتباسی از رمان ژاپنی ماریا بیتل نوشته کوتارو ایزاکا است، اعتراف کرد که با استفاده از شیوه مبارزه جکی چان، حرکات خود را در فیلم طراحی کرده است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
پیت در این فیلم نقش قاتلی را بازی میکند که سوار بر قطاری از توکیو به کیوتو، ماموریت دارد کیفی را به دست بیاورد و در عین حال، در برابر قاتلان حرفهای آموزشدیده، با بازی آرون تیلور جانسون، برایان تایری هنری و... از جان خودش دفاع کند.
پیت در هنگام فیلمبرداری فیلم اکشن-کمدی قطار سریعالسیر گفت: «ما همیشه در مورد جکی چان صحبت میکنیم، اینکه چقدر جکی چان را دوست داریم. او یکجورهایی چارلی چاپلین ماست، گرچه بسیار دست کم گرفته شده است. چیزهایی که او وارد سینما کرده بسیار شگفتانگیز است؛ تمام روشهایی که برای وارد کردن کمدی به اکشن و دعواها به کار برده است. من از روش او استفاده کردم و قبلا از این کارها نکرده بودم!»
کارگردان فیلم، دیوید لیچ قبلا به Insider گفته بود از آنجایی که بیشتر اکشنهای فیلم در قطاری در حال حرکت اتفاق میافتد، سکانسها به مبارزات فشرده به سبک چان اختصاص یافته است؛ حملههای کوتاه و ضربههای سریع و زیاد.
لیچ که قبلا هماهنگکننده بدلکاری بود، با پیت در فیلم باشگاه مشتزنی، آقا و خانم اسمیت و یازده یار اوشن همکاری کرده بود.
لیچ سبک اکشن هنگکنگی با استایل امریکایی را که از دن اینوسانتو، یار تمرینی بروس لی آموخته بود، در کارهایش گنجانده است. او را تا حدی میتوان پیشگام سبک «گان-فو» در فرنچایز جان ویک دانست. لیچ بعدها در ددپول ۲، در مقام کارگردان با برد پیت همکاری کرد.
لیچ گفت: وقتی پیت وارد پروژه شد، به نظر میرسید که با کار کردن با من به عنوان کارگردان راحت است، ما سالها در حین کار، به رابطه دوستانه و عالیای رسیده بودیم، اما اینکه ایدههای من را به عنوان کارگردان خیلی زود پذیرفت، برایم مایه شگفتی بود.
پسزمینه لیچ با کارهای گذشته پیت مشابهت دیگری هم دارد: برد پیت در فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» کوئنتین تارانتینو، در صحنهای با بروس لی خیالی با بازی مایک مو مبارزه میکند. این صحنه جنجالی آن سال با واکنش منفی خانواده استاد فقید هنرهای رزمی بروس لی مواجه شد. برد پیت برای این فیلم برنده اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد.
منبع: ترجمه از ایندیوایر با کمی تغییر.
منبع: فرارو
کلیدواژه: برد پیت قطار سریع السیر برد پیت جکی چان
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۷۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
کشف کمیابترین «رنگ» دنیای باستان در یک حمام رومی؛ رنگی گرانتر از طلا (+عکس)
اخیرا در بقایای یک حمام رومی در باشگاه کریکت کارلایل، قطعه بسیار کمیابی از رنگ «بنفش سلطنتی» پیدا شده که نخستین مورد از نوع خود در شمال اروپا و احتمالاً در کل امپراتوری روم است.
به گزارش فرادید، قدمت سکونتگاه رومی لوگووالیوم به قرن سوم و دوران سلطنت امپراتور سِپتیمیوس سِوِروس بازمیگردد. این کشف در بخش زهکشی یک سازه تاریخی انجام شد که تصور میشود یک گرمابه رومی بوده است.
بنفش سلطنتی یا بنفش امپراتوری در روم باستان رنگ بسیار گرانقیمتی بود، چون غنی و سرزنده بود و نماد قدرت امپراتوری، ثروت و جایگاه عالی بود. تولید حتی مقادیر کوچکی از این رنگ، کار بسیار پرزحمتی بود، چون از هزاران حلزون دریایی خردشده (بولینوس برانداریس) از دریای مدیترانه ساخته میشد. این کمیابی و منحصربفرد بودن به معنای گرانتر بودن آن از طلا بود.
تجزیه و تحلیل متخصصان نشان داد این رنگ محتوای برومین و موم بالایی دارد؛ این موردی است که تقریباً به طور حتم نشان میدهد این رنگ «بنفش سلطنتی» است.
نام رومی این رنگ برگرفته از شهر صور در جنوب لبنان و نزدیک کرانه دریای مدیترانه بود که مشهورترین مکان تولید این رنگ به شمار میرفت. این رنگ در آفریقای شمالی و نزدیک ساحل مراکش نیز تولید میشد.
از پادشاهان و امپراتوران عصر برنز گرفته تا اسکندر کبیر و کلئوپاترای هفتم، رومیان و سپس شارلمان و بیزانسیها، رنگ بنفش سلطنتی به تن میکردند. گاهی اوقات از این رنگ برای پارچهها استفاده میشد، اما برای رنگآمیزی دیوارهای ساختمانهای عمومی بزرگ و خانهها و املاک ثروتمندان (از جمله دیوارهای حمامها) نیز از آن استفاده میشد.
فرانک جکو، مدیر فنی واردِل آرمسترانگ، در مورد اهمیت این کشف گفته است که هزاران سال، بنفش سلطنتی گرانترین و محبوبترین رنگ جهان بود. حضور آن در کارلایل، همراه با شواهد دیگر بدستآمده از حفاری، این فرضیه را تقویت میکند که این ساختمان با دربار امپراتوری امپراتور سِپتیمیوس سِوِروس در یورک مرتبط بوده است.
کشف بنفش سلطنتی در کارلایل یک اتفاق غیرعادی است، به ویژه در شمال اروپا. مفاهیم آن فراتر از خود رنگدانه است، به این معنا که این حمام رومی ممکن است به قدرت امپراتوری مرتبط بوده یا توسط مقامات عالیرتبه بازدید شده باشد. این پیوند با دربار روم پرسشهای جدیدی در مورد اهمیت و نقش این محوطه در امپراتوری بزرگ روم ایجاد میکند.
کانال عصر ایران در تلگرام